Bizler Papillon ailesi olarak dünyanın yaşadığı bu zor süreçten daha da güçlenerek çıkacağına inanıyoruz. Bu günlerinizi ailenizle en güzel şekilde yaşamanız için sizlere otellerimizin animasyon ekipleri ve konuk eğitmenlerimizin hazırladığı #EvdeKal etkinliklerini sunuyoruz.

İlk bölümde evinizde geçirdiğiniz sürede deneyebileceğiniz basit YOGA pozlarını Papillon Belvil animasyon ekibinden Lila Lyashko sizler için Akdeniz’in kıyısında güneşli ve güzel bir bahar gününde sergiledi.

Bugün Internet üzerinden sizlere sunduğumuz bu etkinlikleri çam ağaçları arasındaki yeşil çimler üzerinde temiz Akdeniz havasını içinize çekerken beraber yapacağımız günleri de dört gözle bekliyoruz.

Evde Yapabileceğiniz 5 Yoga Pozu

Papillon Belvil animasyon ekibinden Lila Lyashko sizler için aşağıdaki 5 YOGA pozunu Belvil’in yeşil doğası içinde sergiledi. Umarız beğenirsiniz!

Herhangi bir sağlık probleminiz var ise aşağıda gösterilen pozları denemeden önce lütfen doktorunuza danışın. Gösterilen pek çok poz hamileler, yüksek tansiyon hastaları, sırt, bilek ya da omzu ile ilgili sıkıntı yaşayanlar için tavsiye edilmemektedir.

Boyun Esnetme

Herşeyden önce biraz ısınalım. Evde kaldığınız süre boyunca sürekli cep telefonunuza mı bakıyorsunuz? Eğer boyun ağrıları çekmeye başladıysanız bu boyun esnetme hareketleri tam size göre.

Öncelikle rahat bir bağdaş kurup oturun. Boynunuzu sağ ve sol omzunuza doğru yavaşça eğin. Daha sonra sağa ve sola çok yavaş şekilde çevirin. Bu hareketleri 5 defa tekrarlayın.

 

Kedi Pozu

Bu temel yoga pozu boynunuzu ve belinizi rahatlatma imkanı tanır, bu esnada da omurganıza esneklik sağlar.

Bu pozisyona avuç içlerinizi, dizlerinizi ve ayak üstlerinizi halıya veya mata yerleştirerek başlayın. Başınızı geriye atın ve aynı zamanda belinizi yere doğru yaklaştırın. Birkaç saniye sonra hareketin tam tersini yapın. Başınızı aşağı indirin ve omurganızı yukarıya kaldırın. Bunu en az 5 defa yavaşça tekrarlayın.

Bu pozdan sonra dilerseniz kesintisiz şekilde Aşağı Bakan Köpek pozuna geçebilirsiniz.

 

Masa Pozu (El-Diz Denge Pozu)

Bu poza dizleriniz ve iki elinizin üzerinde bir masa gibi durarak başlayın. Daha sonra sol ayağınızı ve sağ elinizi uzatarak dengenizi korumaya çalışın. Zorlanıyorsanız ilk etapta sadece elinizi veya sadece bacağınızı açmaya çalışın.

 

Aşağı Bakan Köpek Pozu

Dört ayak (masa) pozunda başlayın. Ayak parmaklarınızı birleştirin ve topuklarınızı yerde tutmaya çalışarak kalçanızı kaldırın. Kalçanızı kaldırdığınızda boynunuzu uzatmak için kafanızı eğin. Bu pozisyonda en az üç derin nefes alın.

Biraz daha deneyimliler sol veya sağ bacaklarını bu pozdan sonra yukarıya doğru kaldırarak “Tek Bacaklı Aşağı Bakan Köpek” pozuna devam edebilirler. Diğer ayağınızın topuğunu yerde tutmaya çalışın ve omuzlarınızı dik tutun. Bu pozisyonda en az üç derin nefes alın sonra diğer bacağınızla tekrarlayın.

 

Kertenkele Pozu

“Aşağı Bakan Köpek” pozuyla başlayın. Sonra sağ bacağınızı kaldırıp sağ elinizin yanına yerleştirin. Ardından sol dizinizi yere koyup dirseklerinizin üzerine inin.

 

Yukarı Bakan Köpek Pozu

Bu poz diğerlerine göre biraz daha üst seviye olup yeni başlayanların özellikle bel, kol ve karın bölgesine dikkat etmesi gereklidir. Yukarı bakan köpek duruşuna geçmek için yüzüstü uzanın, elinizin mat üzerinde göğüs hizanıza yerleştirin ve kollarınızı tamamen gerin.

Kendinizi, elleriniz ve ayaklarınızla biraz yukarı doğru itin. Dirseklerinizi aşırı uzatmamaya dikkat edin. Yerden yükselirken derin bir nefes alın. Nefes alırken, belinizi germek için sırtınızı biraz daha esnetin. Birkaç saniye bekleyin ve tekrar yere uzanın.